پاسخ سوالات متداول مربوط به سفر

عموما سوالات زیر برای مسافران عزیز، قبل از سفر پیش می آید و بهتر است نکات و اطلاعات زیر را قبل از اقدام به سفر درجریان باشید.

  • چگوه می توان یک تور رزرو کرد؟

    با حضور وب سایت و اپیلیکیشن (نرم افزار) هایی که در آن‌ها میتوانید بلیط ها، هتل و خدمات گردشگری را تهیه کنید، عملیات رزرو تور، ظاهرا ساده شده است.
    ولی قبل از اقدام برای رزرو خدمات مسافرتی خود، در درجه اول مطمین شوید که آن مجموعه دارای مجوز و تحت نظارت وزارت گردشگری و میراث فرهنگی کشور باشد
    اینکه آژانس هاس مسافرتی چه پروسه دشواری، به همراه ارائه چه تضمین‌های عجیبی جهت فعالیت ارایه میکنند، یکی از دلایلی است که در هر شهر تعداد خیلی محدودی آژانس مسافرتی وجود دارد.
    نه تنها اداره دارایی بلکه وزارت گردشگری بر عملکرد و قیمتهای خدمات دفاتر خدمات مسافرتی، نظارت دارند، بنابراین اگر شما از آژانس مسافرتی خدمات خود را تهیه کنید، حداقل این است که از لحاظ قیمت و کیفیت خدمات خیالتان راحت خواهد بود.

    یکی دیگر از دلایل‌عدم حضور آژآنس‌های خدمات مسافرتی متعدد در شهرهای مختلف، مثل سایر مشاغل (مانند سوپرمارکت، املاک و…) کم و مشخص بودن سود این صنف می‌باشد که به لطف نرم افزارهای موجود، از این سود اندک نیز در رقابت به منظور جذب مشتری، به نفع مسافران تخفیف داده میشود. بنابراین از این فرصت استفاده کنید و قیمت‌ها را بررسی و استعلام کنید و در نهایت با اعلام قیمتی که دارید، از آژانس دارای مجوز، خدمات مورد نظر را تهیه کنید.

  • چرا برخی از آژانس های مسافرتی وب سایت جهت ارایه خدمات ندارند؟

    با توجه به گسترش تکنولوژی، در حال حاضر که با یک نرم افزار مدیرت محتوا رایگان (مثل جوملا، وردپرس و..) میتوان به صورت رایگان وب سایت راه اندازی کرد، به جرات میتوانیم خدمتتون اعلام کنیم که کلیه آژانس‌های مسافرتی که وب سایت ندارند، این حرفه، شغل اصلی آن‌ها نیست و فقط واسطه هستند، متاسفانه این واسطه‌ها حتی با داشتن مجوز به دلیل اینکه خودشان مجری و ارائه کننده خدمات نیستن، بلیط، هتل، تور و خلاصه کلیه خدمات مسافرتی را از آژانس‌ها و سایر دفاتر خدمات مسافرتی دیگر تهیه و مسافری که از آن‌ها خدمات تهیه میکند به جای پرداخت یک سود حداقل دو سود و در برخی موارد به دلیل وجود زنجیره‌ای از واسطه ها، مسافر مجبور به پرداخت چندین برابر سود بیشتر و درنتیجه گران خریدن خدمات مسافرتی خواهد بود.
    اگر میخواهید ساده لوح نباشید و از واسط‌ها خدمات مسافرتی خود را تهیه نکنید، در درجه اول به وب سایت داشتن آژانس مسافرتی که از آن خرید میکنید، دقت کنید تا گرفتار دلال نشوید!
    نکته دیگری که در مورد وب سایت آژانس‌های مسافرتی مهم است، این است که همانطور که میدانید راه اندازی وب سایت کاملا رایگان است و یا در بدترین حالت، هزینه‌های خیلی اندکی دارد! ولی نکته حائز اهمیت پس از داشتن وب سایت، به روز بودن وب سایت آژانس مسافرتی است. به روز نبودن وب سایت دفاتر خدمات مسافرتی، نشانه نداشتن پرسنل و یاعدم توانایی پرسنل در امرو رایانه‌ای است که نتوانستند اطلاعات را در سایت درج کنند، حالا با توجه به اینکه کار خدمات مسافرتی تمام با کامپیوتر (رایانه) می‌باشد، توانایی اندک پرسنل دفاتر خدماتی در کار با رایانه، در تهیه خدمات شما مساقیما تاثیر خواهد داشت.

    فراموش نکنید بارها اتفاق افتاده که به دلیل اشتباه پرسنل آژانس مسافرتی نام و اطلاعات مسافر به درستی تایپ نشده و همین مسئاله موجود بروز مشکلات و جریمه در فرودگاه، هتل و غیره برای مسافران شده است.

    تحقیقات نشان داده است که دفاتر خدمات مسافرتی که وب سایت به روزی دارند به دلیل داشتن پرسنل آشنا با علوم رایانه‌ای در ایام شلوغی سفر، که بلیط‌ها سریعتر پر میشوند، آنان با تایپ سریعتر خدمات بهتری به مسافران ارائه کرده و این موضوع مخصوصا در سفر‌های گروهی که حتی دیر وارد کردن اطلاعات یک مسافر موجب از دست رفتن بلیط کل گروه میشود، بسیار مهم است!

  • آیا اطلاعات وب سایت آژانس مسافرتی هشت بهشت با مجوز رسمی به روز است؟

    همانطور که اشاره شد، به لطف وجود صدها نرم‌افزار رایگان سایت و فروشگاه آنلاین، داشتن وب سایت وقتی ارزشمند است که وب سایت دارای اطلاعات به روزی باشد.

    متاسفانه برخی از دفاتر خدمات مسافرتی به دلایل:

    1. نداشتن پرسنلی که سایت را به روز کنند
    2. عدم تمایل به شفافیت و ارائه قیمت به منظور گرانفروشی به برخی مسافران خاص

    وب سایت به روزی ندارند، ولی ما با افتخار، علی رقم اینکه به روز آوری اطلاعات و قیمت‌ها به دلیل اینکه دائم در حال تغییرات است، خیلی زمان و انرژی از ما میگیرد ولی قیمت تورها را به صورت لحظه‌ای در این وب سایت، جهت بررسی شما مسافران عزیز به روزآوری میکنیم و شما میتوانید در هر لحظه از آخرین قیمت‌ها مطلع و حتی در صورت تمایل رزرو خود را آنلاین ثبت کنید.

  • برای رزرو تور های مسافرتی به چه طریقی اقدام کنیم؟

    برای رزرو و خریداری تور های مسافرتی سه راهکار وجود دارد، نخست آنکه به سایت دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت رفته و تور مدنظرتان را به صورت آنلاین خریداری نمایید. راهکار دیگر این است که از طریق تماس با شماره 021 تور مسافرتی خود را توسط کارشناسان دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت رزرو کنید. شایان ذکر است که خرید تلفنی برای مسافران به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته امکان پذیر است. راهکار آخر نیز جهت رزرو تورهای مسافرتی، مراجعه حضوری به دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت است.
  • رزرواسیون آنلاین دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت چه خدماتی ارایه میدهد؟

    رزرواسیون آنلاین دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت کلیه خدمات مسافرت هوایی در مسیرهای خارجی را در قالب 4 سرویس رزرو پرواز، رزرو هتل، رزرو تور و رزرو ترکیبی پرواز+هتل را به مسافران ارایه میکند. برای نیازهای مختلف مسافران سرویس ها از یکدیگر تفکیک شدند. این سرویس ها به اصلی ترین شبکه های ارائه دهنده خدمات آنلاین سفر در جهان متصل است و به این دلیل تنوع انتخابی پرواز را در 900 ایرلاین و تنوع انتخابی هتل را در بیش از 200 هزار هتل برای شما فراهم کرده است.
  • مزایای خرید تور از دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت چیست؟

    مسافران پکیج های دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت با توجه به شرایط اعلام شده از با کیفیت ترین خدمات و امکانات نظیر ترانسفر فرودگاهی، راهنما و سایر خدمات بهره مند می شوند. تمامی تور های مسافرتی دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت شامل خدماتی ویژه نظیر ترانسفر بین شهری، ویزای کشور مقصد، ترانسفر فرودگاهی، گشت های شهری، راهنمای فارسی زبان، بیمه مسافرتی و خدمات CIP و VIP هستند. همچنین مسافرین تور های ترکیبی هم می توانند بسته به خدمات ارائه شده در مسیر مورد نظرشان، از خدمات مختلفی برخوردار شوند.
  • تفاوت پکیج با پرواز + هتل چیست؟

    در سرویس پکیج هر مسیر با خدمات از قبل طراحی شده به صورت یک مجموعه قابل رزرو است ولی در سرویس پرواز + هتل شما میتوانید پرواز و هتل را بدون خدمات جانبی سفر مانند راهنمای تور و ترانسفر انتخاب نمایید؛ به علاوه در سرویس پرواز + هتل تنوع بیشتر نسبت به پرواز های چارتری و هتل های طرف قرارداد دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت دارید.
  • چگونه یک تور ترکیبی خریداری کنیم؟

    در تور ترکیبی دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت امکان رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما با شرایط کنسلی انعطاف پذیر، انتخاب خدمات دلخواه مشتری بدون هیچ گونه محدودیت زمانی، صدور آنی مدارک و همچنین پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته برای مسافر وجود دارد.
  • راه های رزرو تور با قیمت مناسب کدام ها هستند؟

    برای رزرو تور با قیمت مناسب پیشنهاد می دهیم در فصل هایی که از تعداد گردشگران مقصد مدنظرتان کاسته می شود اقدام به رزرو تور نمایید. به طور کلی در ایام کریسمس و نوروز، تور ها شاهد افزایش نسبی قیمت ها خواهند بود و مناسب است که حداقل از دو ماه قبل نسبت به رزرو تور های این ایام اقدام کنید. پیشنهاد دیگر این است که از سایت دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت و یا از طریق تماس با شماره 021 و یا در شبکه های اجتماعی دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت از تور های لحظه آخری که عمدتا از قیمت های پایین تری برخوردار هستند مطلع شده و سپس تور مدنظرتان را رزرو کنید
  • دلیل اینکه در حین ورود اطلاعات رزرو به صفحه اول سایت منتقل شدم، چیست؟

    بدلیل اینکه تمامی قیمت ها از طریق ارتباط مستقیم با سرور ایرلاین ها و رزرواسیون های آنلاین بین المللی انجام می پذیرد و این سرویس ها برای قیمت های آنلاین خود محدودیت زمانی در نظر می گیرند، به طبع آن در سایت دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت برای فرآیند جستجو 10 دقیقه و برای ورود اطلاعات خریدار و مسافرین نیز 10 دقیقه، محدودیت زمانی وجود دارد که اگر در هر کدام از این صفحات زمان بیشتری از 10 دقیقه صرف کنید به طور خودکار به صفحه اول منتقل می شوید.
  • قیمت جدید پکیج ها در رزرواسیون اعلام میشود؟

    بله؛ قیمتهای تمامی سرویسهای دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت به صورت آنلاین در رزرواسیون موجود است. برای مشاهده قیمت پکیج ها، از صفحه اول سایت سرویس «پکیج» را انتخاب نمایید تا لیست پکیج های جدید دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت نمایش داده شود. پس از انتخاب مسیر دلخواه و تاریخ سفر مورد نظر قیمت روز پکیج به همراه اطلاعات کامل برای شماقابل مشاهده است .
  • چگونه از زمان خرید تور های لحظه آخری دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت مطلع شویم؟

    به منظور اطلاع از تمامی اخبار دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت می توانید در شبکه های اجتماعی، سرویس پیامک، ایمیل از اطلاعیه های تور های مسافرتی لحظه آخری دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت مطلع باشید
  • در صورتی که بعد از تکمیل فرایند خرید و هدایت به سایت بانک، با بروز مشکل در زمان پرداخت وجه مواجه شدیم چه کنیم؟

    اگر به هر دلیلی پرداخت شما موفقیت آمیز نبود ولی پول از حساب شما کسر شد، معمولا تا 2 ساعت بعد پول به حساب شما بر می گردد. در این صورت مجددا اقدام به خرید نمایید. در غیر این صورت با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.
  • در صورتی که پرداخت را با موفقیت به انجام رسانده و در برگشت به سایت دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت با خطاهایی ذیل مواجه شدیم چه کنیم؟ (رزرو پرواز با خطا مواجه شد.) (رزرو هتل با خطا مواجه شد.)

    با در دست داشتن شماره پیگیری و مرجع پرداخت با شماره کارشناس پیگیر خود که در پایین صفحه مشاهده می کنید، تماس بگیرید.
  • آیا پرداخت موفق، به معنای انعقاد قرارداد می باشد؟

    لزوماً خیر. در صورت بازگشت از صفحه بانک، آمدن به سایت دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت و گرفتن شماره قرارداد و دریافت ایمیل قرارداد از سمت دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت (به ایمیل اعلامی در مراحل خرید)، قرارداد خرید شما قطعی شده است.
  • دلیل تغییر نرخ های سایت چیست؟

    کلیه نرخ ها به صورت آنلاین، از ایرلاین ها و شرکت های کارگزار هتل گرفته شده و در سایت نمایش داده می شود و تغییر آنی آنها اجتناب ناپذیر می باشد.
  • در سفر با تور، مسافران به چه طریقی می توانند از خدمات پشتیبانی بهره مند شوند؟

    راهنمایان سفر فارسی زبان و مجرب درتمامی تور های دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت حضور داشته و مسافران را در مواجه با هرگونه پیشآمدی راهنمایی می کنند. به علاوه مسافران گرامی می توانند در تمامی روزهای هفته و به صورت شبانه روزی از طریق تماس با شماره 021 از خدمات پشتیبانی بهره مند گردند.
  • دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت برای چه کشورهایی ویزا تهیه می کند؟

    مجموعه گردشگری دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت برای کشورهای اندونزی، روسیه، آذربایجان، چین، دبی، بلغارستان، تایلند، سنگاپور و هند خدمات ویزای توریستی ارائه می دهد.
  • سفر به کدام کشورهای خارجی ویزا نمی خواهد؟

    به منظور سفر به کشورهایی نظیر ترکیه، مالزی، ارمنستان، گرجستان و قطر برای مدت زمان محدود نیازی به دریافت ویزای توریستی نیست. به عنوان مثال برای داشتن سفرهای توریستی به کشور ترکیه به مدت کمتر از 90 روز نیازی به اخذ ویزای کشور ترکیه نخواهد بود.
  • آیا تغییر در تاریخ پرواز شامل جریمه می شود؟

    بله؛ بسته به قوانین بلیط خریداری شده شرایط متفاوت است؛ جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران سفر ما تماس بگیرید.
  • چگونه میتوانم فقط پرواز های مستقیم (بدون توقف) را ببینم؟

    در نتایج جستجوی پرواز شما میتوانید با استفاده از فیلتر Stops گزینه 0 را انتخاب کنید تا فقط پرواز های بدون توقف را مشاهده نمایید
  • چطور می توان در هنگام رزرو پرواز و هتل از خدمات پشتیبانی دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت بهره مند شد؟

    مسافران گرامی می توانند در تمامی روزهای هفته و به صورت شبانه روزی از طریق تماس با شماره 021 از خدمات پشتیبانی بهره مند گردند.
  • تفاوت بلیط هواپیما چارتر و سیستمی چیست؟

    با توجه به این که گاها قیمت بلیط هواپیما چارتر ارزان تر از بلیط هواپیما سیستمی است، این تصور برای عده ای پیش می آید که کیفیت پرواز چارتر ممکن است کمتر باشد، در حالیکه این مطلب صحت ندارد و خریداران بلیط هواپیما چارتر از همان امکانات بلیط های سیستمی بهره مند می شوند. قوانین کنسلی بلیط چارتر را چارتر کننده مشخص می کند، پس حتما قبل از خرید بلیط چارتر از قوانین کنسلی با خبر شوید. بلیط های سیستمی قابل استرداد هستند و اگر شما از پرواز منصرف شوید با کسر جریمه کنسلی پولتان به شما بازگردانده می شود اما ممکن است این اتفاق در بلیط چارتر رخ ندهد. در بلیط سیستمی قیمت بلیط هواپیما برای بزرگسال، کودک و نوزاد متفاوت است و این بدان معناست که افراد کم سن تر هزینه کمتری بابت بلیط پرداخت می کنند اما در بلیط چارتر چنین تفاوتی وجود ندارد. قیمت بلیط چارتر توسط چارتر کننده مشخص می شود و قیمت بلیط سیستمی توسط شرکت هواپیمایی و معمولا قیمت بلیط چارتر نوسان قیمت بیشتری نسبت به بلیط سیستمی دارد.با توجه به این که گاها قیمت بلیط هواپیما چارتر ارزان تر از بلیط هواپیما سیستمی است، این تصور برای عده ای پیش می آید که کیفیت پرواز چارتر ممکن است کمتر باشد، در حالیکه این مطلب صحت ندارد و خریداران بلیط هواپیما چارتر از همان امکانات بلیط های سیستمی بهره مند می شوند. قوانین کنسلی بلیط چارتر را چارتر کننده مشخص می کند، پس حتما قبل از خرید بلیط چارتر از قوانین کنسلی با خبر شوید. بلیط های سیستمی قابل استرداد هستند و اگر شما از پرواز منصرف شوید با کسر جریمه کنسلی پولتان به شما بازگردانده می شود اما ممکن است این اتفاق در بلیط چارتر رخ ندهد. در بلیط سیستمی قیمت بلیط هواپیما برای بزرگسال، کودک و نوزاد متفاوت است و این بدان معناست که افراد کم سن تر هزینه کمتری بابت بلیط پرداخت می کنند اما در بلیط چارتر چنین تفاوتی وجود ندارد. قیمت بلیط چارتر توسط چارتر کننده مشخص می شود و قیمت بلیط سیستمی توسط شرکت هواپیمایی و معمولا قیمت بلیط چارتر نوسان قیمت بیشتری نسبت به بلیط سیستمی دارد.
  • چطور می توان در هنگام رزرو پرواز و هتل از خدمات پشتیبانی دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت بهره مند شد؟

    مسافران گرامی می توانند در تمامی روزهای هفته و به صورت شبانه روزی از طریق تماس با شماره 021 از خدمات پشتیبانی بهره مند گردند.
  • آیا براساس قیمت بلیط هواپیما میتوانم جستجو کنم؟

    بله، سیستم رزرواسیون به طور اتوماتیک از میان کلیه پرواز ها کمترین قیمت را به شما نشان میدهد و علاوه بر این شما پس از جستجوی پرواز میتوانید با استفاده از فیلتر Price بازه قیمتی دلخواه را برای سیستم معین نموده و پرواز های همان نرخ را مشاهده نمایید.
  • بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما چه موقع است؟

    معمولا بهترین زمان خرید بلیط هواپیما یک ماه زودتر از پرواز شما است؛ به خصوص در زمان هایی که رویدادهای خاصی پیش رو است.
  • دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت برای چه کشورهایی صندلی چارتر دارد؟

    برای بیشتر کشورهای آسیایی، می توانید بلیط صندلی چارتر هواپیما خریداری کنید. به طور مثال، بلیط هواپیما صندلی چارتر ترکیه به مقصد استانبول، با پرواز ایران ایر دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت بسیار طرفدار دارد.
  • بلیط هواپیما را از دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت تهیه کرده ام، چطور اقدام به رزرو هتل کنم؟

    شما می توانید با مراجعه به بخش رزرو هتل دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت، برای هر بازه زمانی با هر تعداد شب اقامت هتل مورد نظرتان را رزرو کنید.
  • قیمت بلیط چارتر برای کودکان چگونه محاسبه می شود؟

    برخلاف اینکه قیمت بلیط هواپیما سیستمی برای کودکان ارزان محاسبه می شود، در بلیط چارتر قیمت برای کودکان برابر با قیمت بلیط بزرگسالان است.
  • چه زمانی بلیط چارتر بخریم؟

    به طور معمول چارترکنندگان اقدام به ارائه پروازهای چارتر برای مسیرهای پر رفت و آمد می نمایند، پیدا کردن بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما چارتر خود یک نکته بسیار مهم است. برای مثال در ماه اردیبهشت به دلیل تعطیلات نوروز تقاضای کمتری برای سفر وجود دارد، از همین رو یک الی دو ماه بعد از نوروز بهترین زمان برای خرید بلیط چارتر است
  • چه فرقی بین بلیط چارتر و لحظه آخری وجود دارد؟

    زمانی که آژانسی تمامی صندلی های یک هواپیما را یکجا یا تعدادی از صندلی های آن را خریداری می کند به اصطلاح به آن چارتر می گویند و قیمت ها بر اساس سیاست چارترکننده تعیین می گردد. در حالی بلیط لحظه آخری به آن دسته از بلیط هایی گفته می شود که تنها چند ساعت قبل از زمان پرواز، توسط چارترکننده با تخفیف ویژه ارائه می شوند.
  • امکان تغییر نام مسافر بعد از خرید بلیط هواپیما وجود دارد؟

    تغییر نام مسافر پس از خرید بلیط به هیچ عنوان ممکن نیست. در صورت بروز چنین مشکلی مبلغی تحت عنوان جریمه برابر با قوانین استرداد از بلیط شما کسر می شود و باقی هزینه پرداخت می گردد. پس از این مرحله باید برای خرید بلیط به نام مسافر جدید اقدام نمائید.
    ضمنا دقت داشته باشید، مسافران زیادی با عجله از سایر سایت ها نسبت به خرید بلیط خود اقدام میکنند و حتی با تایپ یک حرف از اطلاعات پاسئورت و کارت ملی، در صورت وجود مغایرت با مدارک شما در فرودگاه از سوار شدن مسافر جلوگیری می شود.
    ولی در خرید خدمتا تور از این سایت اصلا نگران نباشید پس از ورود اطلاعات توسط شما قبل از صدور نهایی پرسنل ما با شما تماس میگرند و با اراسل تصویر مدارک، آنان کلیه اطلاعات را مورد بازنگری قار میدهند.
  • هنگام خرید اینترنتی امکان انتخاب صندلی وجود دارد؟

    در خرید اینترنتی پروازهای داخلی امکان انتخاب صندلی برای مسافران وجود ندارد. اما در زمان ((چک ‌این)) انتخاب محدوده صندلی امکان‌پذیر است.
  • قیمت بلیط هواپیما برای کودکان زیر 12 سال چقدر است؟

    در کلیه پرواز های داخلی و خارجی هزینه بلیط برای کودکان 0-2 سال برابر با 10 درصد و برای کودکان 2-12 سال برابر با 75 درصد از قیمت بلیط هواپیما برای بزرگسال بعلاوه عوارض خواهد بود.
  • امکان کنسل کردن و استرداد وجه پس از خرید بلیط هواپیما وجود دارد؟

    قوانین استرداد وابسته به نوع پرواز که داخلی و یا خارجی باشد متفاوت است. اما در پرواز های داخلی و بسته به ایرلانی که از آن بلیط را تهیه کرده اید مبلغی بین 20 تا 80 درصد از قیمت بلیط هواپیما به عنوان جریمه استرداد کسر می گردد. این مبلغ در پرواز های خارجی نیز وابسته به ایرلاین است و نمیتوان عدد دقیقی برای آن اعلام نمود. همچنین در اغلب موارد، هر چه زمان استرداد به زمان پرواز نزدیک تر باشد، درصد کمتری از قیمت بلیط هواپیما عودت داده می شود.
  • آیا پروازهای خارجی را می توان به صورت آنلاین، از طریق درگاه های معتبر بانک های ایران خریداری کرد؟

    بله شما میتوانید با هر کارت عضو شتابی که دارید از طریق سامانه دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت برای مقاصد خارج از کشور به راحتی بلیط خود را تهیه کنید.
  • آیا باید برای پروازهای خارجی عوارض خروج از کشور بپردازیم؟

    بله شما برای خروج از کشور از طریق مرزهای هوایی باید عوارض خروج از کشور بپردازید
  • چرا برای پروازی که در سایت دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت جستجو میکنم نتیجه ای نشان نمی دهد؟

    اگر در تاریخی که مشخص کردید برای مسیر شما پرواز آزاد موجود نباشد میتوانید با استفاده از امکان «جستجوی مجدد» به سرعت تاریخ دیگری را انتخاب نمایید.
  • در کدام کشورها میتوانیم هتل رزرو کنیم؟

    با رزرواسیون آنلاین دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت اکنون میتوانید 200،000 هتل را در 12000 شهر در سراسر دنیا رزرو نمایید. با جستجوی شهر موردنظر میتوانید لیست کامل هتلها را مشاهده نمایید.
  • امکاناتی که از هتل میخواهم را در کدام قسمت مشخص کنم؟

    پس از جستجوی هتل از منوی سمت چپ لیست هتلها میتوانید چک لیست امکانات، تسهیلات موردنظر خود را انتخاب نمایید تا فقط هتلهایی که امکانات موردنظر شما را دارند نمایش داده شوند. برای مثال ممکن است امکانات اتاق کنفرانس، سرویسهای داخل اتاق، اجاره خودرو و زمین گلف از ترجیحات شما برای انتخاب هتل باشد.
  • آیا رزرو آنلاین هتل از سایت دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت هزینه ای دارد؟

    خیر؛ رزرو آنلاین در رزرواسیون دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت هیچ گونه هزینه اضافی برای شما ندارد و به منظور تشویق شما به استفاده از خدمات نوین رزرو آنلاین 3% تخفیف نیز به شما تعلق میگیرد.
  • قبل از انتخاب و رزرو هتل امکان دریافت مشاوره از دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت را داریم؟

    ارشناسان دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت به صورت ۲۴ ساعته برای راهنمایی در کنار شما هستند تا شما بتوانید با خیال راحت اقدام به رزرو هتل بنمایید؛ برای تماس با مشاوران تماس دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت با شماره 021 تماس بگیرید.
  • آیا برای رزرو هتل خارجی نیاز به کارت اعتباری بین المللی یا پرداخت دلاری داریم؟

    خیر؛ به منظور رزرو هتل خارجی نیازی به کارت اعتباری بین المللی یا حساب ارزی نیست؛ شما می توانید با استفاده از خدمات آنلاین دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت، هر هتلی را در سراسر به صورتی ریالی از طریق کارت شتاب رزرو کنید و واچر هتل را آنی دریافت نمایید
  • یا رزرو همزمان پرواز و هتل در سایت دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت امکان دارد؟

    بله؛ شما در سایت دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت در قسمت تور امکان رزرو همزمان هتل و پرواز را دارید که در اکثر موارد در هزینه های سفر شما کاهش چشم گیری به وجود خواهد آمد.
  • آیا در هنگام رزرو هتل می توانیم خدماتش را انتخاب کنیم؟

    در برخی از هتل ها این امکان وجود دارد که مسافر چه در زمان رزرو و چه بعد از آن، خدمات مورد نظرش را انتخاب و یا اصطلاحا شارژ نماید؛ البته لازم به ذکر است که این موضوع کاملا به قوانین هتل مربوطه بستگی دارد.
  • آیا پس از رزرو هتل امکان کنسلی هست؟

    بله، امکان کنسلی با توجه به شرایط و قوانین هتل مربوط وجود دارد.
  • برای دریافت اطلاعات کامل از خدمات هتل چه کنیم؟

    به منظور اطلاع از خدمات هتل مورد نظرتان می توانید به وب سایت دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت مراجعه کنید، همچنین در صورت بروز هر گونه سوالی با مشاوران سفر ما به شماره 8540-021 تماس حاصل فرمایید.
  • در صورت تغییر تاریخ پرواز، امکان تغییر تاریخ هتل در تور های ترکیبی وجود دارد؟

    تور ترکیبی شامل خرید بلیط هواپیما و هتل به صورت جداگانه است؛ اگر تاریخ پرواز خود را تغییر دادید، باید تاریخ هتل را نیز عوض کنید و با توجه به قوانین هتل پیش بروید. همکاران ما در دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت شرایط کنسلی پرواز و هتل را پیش از خرید به اطلاع شما می رسانند.
  • درصورت تمایل به اقامت بیشتر، آیا امکان ایجاد تغییر در رزرو هتل وجود دارد؟

    اگر با تور ترکیبی سفر کرده باشید، این امر بسته به شرایط امکان پذیر است.
  • چند روز قبل از پرواز اقدام به رزرو هتل بنماییم؟

    اگر هتل خاصی مد نظرتان است سعی کنید هر چه سریعتر نسبت به رزرو آن اقدام نمایید. در نظر داشته باشید که خدمات رزرو هتل دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت به صورت آنلاین انجام می‎شود و ظرفیت هتل ها هر لحظه قابل تغییر است. به همین منظور اگر هتل خاصی را برای اقامت در نظر دارید حتما هر چه سریعتر نسبت به ررزو آن اقدام کنید.
  • نیم ‌شارژ ورود و خروج هتل چیست؟

    به طور کلی ساعت 14 زمان ورود به هتل و ساعت 12 زمان خروج از هتل است. مسافرانی که ورود زود هنگام (ساعت 8 صبح) یا خروج دیر هنگام (ساعت 18 عصر) را دارند، می توانند از گزینه نیم شارژ هتل استفاده کنند و قیمت نیم ‌شارژ معمولا نصف رزرو یک شب است.
  • آیا رزرو همزمان پرواز و هتل امکان دارد؟

    بله؛ شما در سایت دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت امکان رزرو همزمان هتل و پرواز را دارید که در اکثر موارد در هزینه های سفر شما کاهش چشم گیری به وجود خواهد آمد.
  • تفاوت پکیج با پرواز + هتل چیست؟

    در سرویس پکیج هر مسیر با خدمات از قبل طراحی شده به صورت یک مجموعه قابل رزرو است ولی در سرویس پرواز+هتل شما میتوانید پرواز و هتل را بدون خدمات جانبی سفر مانند راهنمای تور و ترانسفر انتخاب نمایید؛ به علاوه در سرویس پرواز+هتل تنوع بیشتر نسبت به پرواز های چارتری و هتلهای طرف قرارداد دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت دارید
  • با خرید پرواز و هتل از دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت چه خدمات مسافرتی دیگری شامل حال مسافران می شود؟

    تمامی تور های مسافرتی دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت شامل خدماتی ویژه نظیر ترانسفر بین شهری، ویزای کشور مقصد، ترانسفر فرودگاهی، گشت های شهری، راهنمای فارسی زبان، بیمه مسافرتی و خدمات CIP و VIP هستند.
  • تفاوت تور انفرادی و گروهی چیست؟

    تور انفرادی : توری که به صورت منفرد اجرا می شود. این تور شامل بلیط رفت و برگشت ( زمینی یا هوایی)، ترانسفر، اقامت در هتل، سیم کارت و بیمه می شود. تور انفرادی مناسب برای افرادی است که تاریخ خاصی را می خواهند به سفر بروند. تور گروهی : توری که از قبل هتل و پرواز یا اتوبوس برای تاریخ خاصی رزرو شده است و معمولا نرخ این تور مناسب تر از تور انفرادی می باشد.
  • در کدام کشورها میتوانیم پرواز + هتل را رزرو کنیم؟

    با رزرواسیون آنلاین دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت در 12000 شهر در سراسر دنیا می توانید پرواز و هتل را رزرو نمایید.
  • لیست قیمت پرواز + هتل یک کشور را از کجا میتوانم ببینم؟

    در رزرواسیون آنلاین بخش «هتل ها» مقصد، تاریخ ورود و خروج هتل را مشخص نمایید تا لیست قیمت پروازها و هتل های موجود در زمان سفر شما نمایش داده شود.
  • مزیت های خرید پرواز + هتل چیست؟

    با خرید تور مسافرتی شما می توانید با خیال راحت آماده یک سفر برنامه ریزی شده، شوید و نگرانی های مربوط به رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما، ویزا، گشت های شهری و ... را نخواهید داشت؛ علاوه بر این موارد خرید تور کاهش هزینه را هم بدنبال دارد. صرفه جویی در هزینه ها، سفر بدون دردسر، انتخاب های متنوع و پرداخت سریع و آسان از جمله مزایای رزرو همزمان پرواز و هتل دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت هستند
  • آیا قیمت های نمایش داده شده هنگام رزرو هتل + پرواز شامل ویزای مسافرتی هم می شود؟

    خیر؛ برای کشورهای دبی، هند، چین، روسیه، تایلند و سنگاپور می توانید هزینه ویزا را جداگانه پرداخت کنید. برای سفر به سایر کشورهایی که ورود ایرانی ها نیاز به دریافت روادید دارد نیز داشتن ویزا بر عهده مسافر می باشد.
  • با رزرو پرواز + هتل سفر کنیم به صرفه تر است یا پکیج پرواز و هتل بخریم؟

    از نظر هزینه، سفر با تور انتخاب بهتری است زیرا هتل، پرواز و سایر خدمات ارائه شده دارای گارانتی هستند، همچنین خدماتی نظیر راهنمای تور و ترانسفر برای شما در نظر گرفته می شود. سفر با تور شما را درگیر مسائلی مانند تاکسی گرفتن و رزرو هتل نمی کند.
  • در صورت تغییر تاریخ پرواز، امکان تغییر تاریخ هتل در تور مسافرتی وجود دارد؟

    برای تغییر تاریخ پکیج طبق درخواست مسافر لازم است به قرارداد مسافر بخش استردادها مراجعه شود و طبق زمانی که به تاریخ سفر مانده از مبلغ کسر به مسافر مسترد شده و قرارداد جدید طبق تاریخ جدید مجدد تنظیم می شود.
  • ایا با رزرو هتل + پرواز دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت، لیدر هم داریم؟

    تنها تور هایی که به صورت سرویس پکیج هستند، تور لیدر دارند و تور های مجزا یعنی خرید پرواز و هتل فاقد تور لیدر هستند.
  • پس از خرید تور، امکان کنسل کردن و استرداد وجه وجود دارد؟

    اگر پکیج تهیه نکرده باشید، طبق قوانین سازمان جهانگردی و شرایط ذکر شده در قرارداد، هزینه جریمه ها بررسی خواهد شد و نتیجه را به شما اعلام می کنیم. در صورتی که پکیج تهیه کرده باشید با توجه به شرایط قرارداد 30 تا 70 درصد از هزینه ها به شما عودت داده می شود.
  • برای رزرو پکیج های مسافرتی دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت از چه طریقی اقدام کنیم؟

    برای رزرو و خریداری پکیج های مسافرتی سه راهکار وجود دارد، نخست آنکه به سایت دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت رفته و پکیج مدنظرتان را به صورت آنلاین خریداری نمایید. راهکار دیگر این است که از طریق تماس با شماره 021 پکیج مسافرتی خود را توسط کارشناسان دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت رزرو کنید. شایان ذکر است که خرید تلفنی برای مسافران به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته امکان پذیر است. راهکار آخر نیز جهت رزرو تورهای مسافرتی، مراجعه حضوری به دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت است.
  • تفاوت پکیج با رزرو همزمان پرواز و هتل چیست؟

    در پکیج های مسافرتی جزییاتی مانند هتل محل اقامت، ایرلاین و ساعت پرواز، مدت زمان اقامت و ... از پیش تعیین شده است و امکان تغییر آن ها توسط مسافر وجود ندراد. امام با رزرو همزمان پرواز و هتل می توانید تمامی گزینه های گفته شده را بر اساس سلیقه و زمان خودتان برنامه ریزی کنید.
  • آیا ترانسفر فرودگاهی در پکیج های مسافرتی به عهده دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت است؟

    با خرید پکیج های مسافرتی می توانید از ترانسفر رایگان بهره مند شوید؛ لازم به ذکر است که با خرید تور های ترکیبی هم می توانید خودتان خدمات ترانسفر فرودگاهی را اضافه نمایید و هزینه جداگانه ای بابت آن بپردازید.
  • آیا در پکیج مسافرتی دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت، همراهی لیدر وجود دارد؟

    تور هایی که به صورت سرویس پکیج هستند، تور لیدر دارند
  • قیمت جدید پکیج ها در رزرواسیون اعلام میشود؟

    بله؛ قیمتهای تمامی سرویسهای دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت به صورت انلاین در رزرواسیون موجود است. برای مشاهده قیمت پکیج ها، از صفحه اول سایت سرویس «پکیج» را انتخاب نمایید تا لیست پکیج های جدید دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت نمایش داده شود. پس از انتخاب مسیر دلخواه و تاریخ سفر خود قیمت روز پکیج ها به همراه اطلاعات کامل به شما ارائه میشود.
  • در سفر با پکیج های مسافرتی دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت، مسافران به چه طریقی می توانند از خدمات پشتیبانی بهره مند شوند؟

    راهنمایان سفر فارسی زبان و مجرب در تمامی تور های دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت حضور داشته و مسافران را در مواجه با هرگونه پیشآمدی راهنمایی می کنند. به علاوه مسافران گرامی می توانند در تمامی روزهای هفته و به صورت شبانه روزی از طریق تماس با شماره 021 از خدمات پشتیبانی بهره مند گردند.
  • آیا پرداخت عوارض خروج از کشور در پکیج های مسافرتی دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت بر عهده آژانس مسافرتی است؟

    پرداخت عوارض خروج از کشور به عهده خود مسافر است. اقداماتی نظیر ویزا، بلیط و اقامت بر عهده آژانس مسافرتی است.
  • آیا تور های دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت، شامل بیمه مسافرتی هم می شوند؟

    بله؛ تمامی تور های مسافرتی دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت شامل خدمات بیمه مسافرتی می شوند.
  • بیمه مسافرتی شامل چه خدماتی می شود؟

    پوشش بیمه مسافرتی، برای هر سفر بسته به نیاز شما می تواند متفاوت باشد. از جمله پوشش های بیمه مسافرتی می توان به خدمات دندانپزشکی، مفقودی چمدان، درمان بیماری های حین سفر، درمان بیماری مربوط به قبل سفر، کنسلی سفر و ... اشاره کرد.
  • بیمه مسافرتی چه خسارت هایی را پوشش می دهد؟

    علاوه بر پوشش هزینه های ناشی از بیماری و صدمات جسمی، خسارت های مالی گم شدن بار، تاخیر در انتقال بار، گم شدن یا به سرقت رفتن پول، گم شدن مدارک شناسایی و ... نیز تحت پوشش های بیمه مسافرتی می باشند.
  • آیا خرید بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی الزامی است؟

    برای مسیرهایی که نیاز به دریافت ویزا دارند (در صورتی که شما اقامت بلند مدت آن کشور را نداشته باشید) خرید بیمه مسافرتی الزامی است.
  • آیا برای سفرهای داخلی خرید بیمه مسافرتی الزامی است؟

    برای سفرهای داخلی از بیمه های درمانی خود استفاده کنید و نیازی به خرید بیمه مسافرتی نیست.
  • آیا تاریخ شروع بیمه مسافرتی از لحظه صدور آن است؟

    خیر، از زمان درج مهر خروج از کشور تاریخ بیمه نامه مسافرتی شما آغاز می شود.
  • چه عواملی روی قیمت حق بیمه مسافرتی تاثیر گذارند؟

    میزان حق بیمه مسافرتی با توجه به سن مسافر، مقصد، مدت زمان سفر و سقف تعهدات محاسبه می شود.
  • آیا مهر کردن بیمه های مسافرتی آنلاین ضروری است؟

    خیر، نسخه های آنلاین بیمه نامه دارای اعتبار کافی می باشند.
  • آیا امکان سفر به چند کشور با یک بیمه نامه مسافرتی وجود دارد؟

    با خرید بیمه نامه مالتیپل (Multiple) می توانید سفرهای متعدد انجام دهید.
  • برای خرید بیمه مسافرتی داشتن چه مدارکی ضروری است؟

    گذرنامه شخص بیمه شونده برای خرید بیمه مسافرتی ضروری است.
  • آیا امکان مشاوره برای انتخاب قطار وجود دارد؟

    بله، شما می توانید با شماره گیری 021 با کارشناسان دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت تماس بگیرید تا آن ها شما را برای انتخاب بهترین قطار موجود راهنمایی کنند. همچنین اطلاعات کاملی درباره خدمات قطار ها در مجله گردشگری دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت گردآوری شده است
  • آیا چاپ بلیط قطار الزامیست؟

    پس از نهایی شدن خرید بلیط قطار، شماره سریال بلیط، ساعت و تاریخ حرکت، سالن و کوپه قطار انتخابی به شما پیامک یا ایمیل برایتان ارسال می گردد؛ در صورت نیاز به ارائه بلیط قطار امکان پرینت در ایستگاه راه آهن وجود دارد.
  • آیا امکان رزرو کوپه دربست در قطار وجود دارد؟

    بله، شما می توانید هنگام رزرو بلیط در صورت خالی بودن کوپه در آن مسیر، گزینه رزرو کوپه دربست را انتخاب کنید.
  • آیا امکان انتخاب کوپه ویژه خانم ها وجود دارد؟

    بله؛ مسافران می توانند برای راحتی بیشتر بلیط کوپه ویژه خانم ها یا آقایان را خریداری کنند.
  • قیمت بلیط قطار برای کودکان چه میزان است؟

    برای کودکان زیر ۲ سال تنها ۱۰٪ مبلغ کل بلیط به عنوان بیمه پرداخت می شود و برای کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال نیز بلیط قطار نیم بها محاسبه می شود.
  • پس از خرید بلیط قطار آیا امکان تغییر نام و نام خانوادگی وجود دارد؟

    بله؛ برای این منظور می بایست با کارشناسان دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت تماس حاصل فرمایید تا تغییرات مورد نظرتان بر روی بلیط قطار ارائه گردد.
  • آیا امکان کنسل کردن بلیط قطار به صورت آنلاین وجود دارد؟

    خیر، اما در صورت خرید بلیط قطار از دفتر خدمات مسافرتی هشت بهشت می توانید تلفنی بلیط خود را کنسل کنید و بهای آن طبق قوانین شرکت ریلی بازگشت داده می شود.
  • قوانین بازگشت بهای پرداختی پس از استرداد بلیط قطار چیست؟

    تا یک ساعت پس از صدور بلیط (اگر قطار حرکت نکرده باشد) تمام بهای بلیط برگشت داده می شود. تا قبل از ساعت ۱۲ روز پیش از حرکت ۹۰٪، از ساعت ۱۲ روز پیش تا ۳ ساعت قبل از حرکت قطار ۷۰٪ و از ۳ ساعت مانده تا لحظه حرکت قطار ۵۰٪ هزینه بلیط قطار بازگشت داده می شود. توجه داشته باشید که پس از حرکت قطار استرداد بلیط ممکن نیست